• Teaser
  • Teaser
  • Teaser

واحد فنی و مهندسی

دپارتمان ها

 


واحد فنی و مهندسی شرکت نوین پارسیان به دو زیر مجموعه طراحی و تحقیق و توسعه (R&D) تقسیم می شود.
بخش تحقیق و توسعه
این واحد به منظور برآورده کردن نیاز صنایع پتروشیمی، نفت و گاز در پروژه های مختلف ایجاد شده و برخی از پروژه های تخصصی این بخش در ذیل آورده شده است:
- شیرهای رگلاتور ولو
شیرهای رگلاتور ولو ابزاری برای کنترل جریان بوده که ویژگی هایی از جمله متغیر کردن فشار خروجی، قطع جریان بطور خودکار در فشارهای بالاتر از حد مجاز و همچنین داشتن دو خروجی سبب کاربرد گسترده آنها در صنایع مختلف گردیده است.
- کلاچ های ضامن دار
کلاچ، تجهیزی مکانیکی است که در مکانیزم دارای دو محور دوار، کاربرد دارد. وظیفه‌ی کلاچ ایجاد اتصال یا انفصال میان دو محور تعریف می‌شود. انواع مختلف برنامه های کاربردی شامل ویژگی های نیرویی مختلف در پروژه های اجرایی سبب خواهان تغییر در مشخصات فنی ساخت کلاچ ها شده است. کلاچ های خاصی نیز در صنعت وجود دارند که در یک جهت چرخش می کنند، اما چرخش آزاد در جهت خلاف چرخش اولیه می باشد و این شرکت توانایی طراحی و ساخت کلیه این نوع کلاچ ها را دارد.

-پمپ های اسکرو
پمپ‌های اسکرو جزو پمپ‌های جابجایی مثبت (positive displacement pump) رایج بوده و آن‌ها را به‌طورکلی می‌توان بر حسب تعداد مارپیچ به سه دسته تک اسکرو، دو اسکرو و سه اسکرو تقسیم نمود. پمپ‌های اسکرو در مقایسه با سایر پمپ‌های جابجایی مثبت (مثلاً نوع دنده‌ای یا لوب) سیال را کمتر دچار تنش برشی می‌کنند و بنابراین می‌توانند در سرعت‌های بالاتر کار کنند و رنج دبی‌های بالاتری نیز دارند. روتور های اسکرو حالت های بسیار خاص و پیچیده ای داشته که باید به صورت کاملا دقیق و آنالیز شده طراحی و ساخته شوند.
بخش طراحی
در بخش طراحی، مهندسین این شرکت نیز با استفاده از نرم افزارهای قدرتمندی مانند: Solidworks، Geomagic و Catia مباحث مهندسی معکوس و یا طراحی قطعات مخنلف را انجام می دهند. از طرفی این بخش در ارتباط مستقیم با بخش تحقیق و توسعه بوده و پروژه ها با هماهنگی بین این دو بخش انجام می پذیرد.